Peale eelmise postituse
kirjutamist võtsid me pea kohal koha sisse ikka korralikud murepilved. Tundus
nagu kõik mille nimel me olime vaeva näinud hakkab meie vastu töötama ja me
plaane rikkuma. Nimelt autojama. See oli 3ndal kui ta otsustas meil otsad anda.
Nagu saatuse kiuste saime remondiaja
alles 10ndaks - nädal aega hiljem (varem oleme saanud järgmiseks päevaks).
Samal õhtul helistati, et viga on väntvõllianduris ja selle vahetamine läheb
maksma $350. No jummel kui õnnelikud me olime, sest me olime valmistunud
miinimum $1000 laksuks. Öeldi, et täna kätte ei saa kuna jupp vaja tellida. No
okei, vähemalt saab korda eks. Järgmine päev Carl helistas ja küsis, et kaugel
asjad on, siis oli jutt hoopis teine: "Me ei ole ikka kindlad, et asi
selles on. Me võime selle ära vahetada
kuid siis peaks vahetama ka hammasrihma ja selle kogumaksumus oleks $1100 AGA
me ei ole kindlad, et see lahendaks probleemi.. Seega soovitaks teil pöörduda
Mitsubishi esindusse." Imeline! Vähemalt seegi hea, et seal nad mingit
tasu meilt ei võtnud. Meil juba häirekellad peas lõid, sest noh.. me kõik teame kui palju kallim on remont auto
ametlikus esinduses kui mõnes tavalises töökojas. Aga no mis meil muud üle
jäi?! Carl kirjutas esindusse meili ja soovis aega kinni panna. Sealt vastati
aga: "Sorri, meil pole tehnikat vea kindlaks tegemiseks alla 2000a
autodele". No mida juttu. Raske uskuda, et AMETLIKUL ESINDUSEL pole oma
autode remontimiseks vajalikku tehnikat, ükskõik kui vana see auto ka ei oleks.
Aga noh, mis seal ikka.. kolm on kohtuseadus. Carl helistas siis teise
esindusse ja sai aja - 18ndaks (ja JÄLLE nädal ootamist). Öeldi, et kui toimub
mõni tühistamine või kui nad leiavad vaba aega, vaatavad varem üle aga
kolmapäevaks on kindlasti vaadatud. Nii et.. ei jää muud üle kui lihtsalt
oodata ja loota. Aga aina võrratumaks teeb olukorra veel see, et me tripi
algusaeg on 28. veebruar, esimesi uudiseid auto olukorrast võib oodata alles 10
päeva enne lahkumist. Kindlasti läheb ka jupi/juppide tellimiseks aega+vahetus.
No ütleme 2 päeva, seega oletatavasti saame auto kätte umbes 8 päeva enne
lahkumist + Carl tahab selle kallal veel nipet-näpet tegemist teha. Ja kui kogu
see autojama on läbi, puhub ilmselt me rahakotist ka tuul läbi, sest
praktiliselt suur enamus me palgast on selle auto parandamiseks, paremaks
tegemisele ja ööbimiseks sobilikuks tegemise alla läinud. Ja siis sel ajal kui
see tuul rahulikult me rahakotilõugade vahel puhub, peame me veel ~6000km-se
sõidu ette võtma (bensukulu+söök+mõnes kohas ilmselt ka ööbimise tasu+mõndadel
teepealsetel vaatamisväärsustel on kindlasti ka pilet) ja kohale jõudes peab
meil ka veel raha jätkuma, et ilma tööta mõnda aega elada+kohapeal majutuse
leidmine.
Hetke rahaline seis:
Mina ei tea kuidas me sellest si*ast välja rabeleme aga nüüd on vist õige aeg meelde tuletada härra Lennart
Meri sõnu: "Olukord on si**, kuid see on meie tuleviku väetis." Härra
Meri, ma väga loodan, et sul on õigus.
Nii mõnigi on küsinud, et:
"Aga miks te seda autot maha ei müü ja uut-korralikumat ei osta?"
1) Kui me seda ei remondiks ja
üritaks müüa - kes tahaks osta katkist autot?!
2) Kui me selle ära remondime,
siis:
2.1) Meil on liiga vähe aega, et
tegeleda müümisega ja uue sobiva auto otsimisega. Pluss, uue ja korralikuma
auto ostmine nõuaks lisaks auto eest saadud rahale veel mõnda tuhandet otsa
(mida meil läheb teel Perth-Darwin kindlasti rohkem vaja)
2.2) Me oleme selle auto alla
juba liiga palju aega ja raha pannud, et kahju/mõttetu oleks NÜÜD maha müüa.
Meil on ehitatud sinna "voodi", mida meil teises autos ei oleks enam
aega teha.
3) Isegi kui ostaks uue, peaks
ka sellega enne kontrolli minema, veendumaks, et see peab selle pika sõidu
vastu - jälle rahakulu.
Nii et praegu jäävad asjad nii
nagu nad on. Peab selle suure rahakulu lihtsalt ära kannatama ja vaatab kuidas
hakkama saab. Ja see auto on lihtsalt.. õnnetu juhus mitte halb valik. Sest üks
asi mida Carl hästi jagab on autod. Autosid on tal omajagu olnud ja kunagi veel
pole siukse portsu otsa sattund. Aga eks siukestel asjadel ongi kalduvus
juhtuda siis kui seda kõige vähem vaja on.
Ja iroonilisel kombel me väike
valge söödik, mille kohta me arvasime, et ega ta kaua ei kesta, sest ta
ligiseb-logiseb-lonkab ja möliseb, pole meile mitte ühte ainsatki probleemi
tekitand. NULL!
Nii et hetkel ei jää muud üle
kui loota ainult parimat.
Selle lühikese ajaga on jõudnud
me farmiplaanid ka natuke muutuda. Nimelt jätame pärlifarmi püüdlemise natuke
edasi tulevikku, sest suure uurimustöö tulemusel tuli välja, et köögiabilise
või koristaja amet laeval ei lähe arvesse farmipäevadena (mida meil teise aasta
viisa jaoks vaja on; kuigi töö on farmis ja konkreetselt pärapõrgus keset
ookeani). Köögiabiliseks või koristajaks püüdleks muidugi mina, sest pärleid
üles vinnama ja puhastama naisi reeglina ei lasta (tean vaid mõnda üksikut
naist, kes seda teinud on) kuna see on füüsiliselt väga raske töö. Isegi suured
mehepojad on öelnud, et lõpuks on käed nii väsinud/valusad, et ei jõua kätt
piisavaltki tõsta, et hambaid pesta. Ja kui keegi mõtleb, et miks me peaks siis
NII rasket tööd tahtma teha, siis vastus on lihtne - raha. Sest kukkur täieneb
mõnuga ja kui 2 nädalat laeval oled, ei ole mitte ühtegi kulutust. Ööbimine
tasuta ja söök 3x päevas samuti. Seega kulu $0:tulu ~$1300-1600 (nädalas). Aga
positiivne uudis on see, et Darwinis lähevad peaaegu kõik tööd, mis on
füüsilised välitööd, farmipäevadena kirja. White
Card'id on meil Carliga mõlemal olemas, nii et suure tõenäosusega jätkame
tööd samas valdkonnas kus Carl praegugi. Tuleb välja, et mu "igaks
juhuks" tehtud ehitusel töötamise loast on ikka kasu ka. Samas ei välista
me ka igasugu muid töid ega ka muudes kohtades. Kui teel Darwini poole jääb
mõni kena farm tee peale ja mõtleme, et sealt tasuks tööd küsida, siis eks seda
me ka teeme. Ühesõnaga midagi selget ei ole meil enne kui me kuskil otsustame
pidama jääda. Elu on seiklus!
Samuti muutusid ka Aleksi
plaanid, sest ta sõber otsustas hoopis Uus-Meremaale minna. Nii et hetkeseisuga
Aleks ei plaanigi farmipäevi ära teha ning jääb siia, Perthi.
Loodame, et midagi me plaanidest
jääb nüüd pidama ka, sest iga päev uued plaanid on ikka päris väsitav nähtus.
:D Kuigi olukord hetkel eriti roosiline ei tundu, siis ma olen kindel, et
kunagi vanaduspõlves saab heietada mis kadalippe me läbisime ja saame koos
naerda selle üle.
Ära võta elu liiga tõsiselt, ega sa sellest eluga niikuinii ei pääse
No comments:
Post a Comment